Giling Media

SEA Google Ads

Welkom bij Giling Media

Uw bezoekersaantallen per dag vergroten? Iedereen wil graag goed gevonden worden in zoekmachines zoals Google door SEA met Google Ads.

Wat is SEA?

(SEA) Search Engine advertising oftwel Zoekmachine-adverteren. Adwords adverteren is het inkopen van advertentieruimte boven en onder de natuurlijke zoekresultaten door in een veiling te bieden op zoektermen (keywords, zoekwoorden of trefwoorden) waarbij wordt afgerekend per klik (een afgeleverde bezoeker). Google Ads.

Waarom Google?

Over de hele wereld gebruiken mensen verschillende zoekmachines voor zoekopdrachten. In Nederland worden zoekmachines zoals Bing, Yahoo, Zoeken.nl en Vinden.nl gebruikt. Google is in ons land echter de absolute marktleider, met een marktaandeel van 95%.

Ons aanbod:

  • Opzetten van uw campagne met duidelijke afspraken.
  • Dagelijkse bijsturing (monitoring).
  • Zelf volledige toegang tot uw Google Ads dashboard.
  • Maandelijke reportage per e-mail.
  • Elke 2 maanden een evaluatiegesprek in restaurant Vooges te Haarlem.

Hoe werkt Adwords adverteren?

Het bieden gaat op basis van zoektermen en/of zoekwoorden. Naast de hoogte van het bod, kijkt Google ook naar de kwaliteit van een advertentie. Je kunt dus kosten besparen door je advertenties zo goed mogelijk te laten opstellen zodat deze de juiste zoektermen bevat die corresponderen met de content van je landingspage.

Giling Media legt de zoekwoorden vast die uw doelgroep gebruikt (zoekwoorden analyse). Zo kan bij zoekwoorden waar uw website niet op een organische manier gevonden wordt, uw advertentie toch in de zoekresultaten verschijnen. Wij optimaliseren de AdWords campagne continu met maximaal rendement als doelstelling.

Wilt u je ook starten met SEA? Neem dan contact met ons op! U ontvangt een maandelijkse rapportage over onder andere het bereik van uw advertenties, het aantal bezoekers op uw website via de advertenties en de kosten per conversie.

Wij gaan ons inspannen om uw website of webshop een extra boost te geven!

Google Ads laten opzetten

Starten met Google Ads, Adwords adverteren, betekent uw account opzetten, uw campagne(s), uw advertentiegroepen en natuurlijk uw advertenties. Dat is veel werk om zelf te doen als u nog te weinig kennis bezit. U kunt ook pijnlijke fouten maken (hoge kosten) zonder dat u het door hebt. Wij hebben deze kennis wel in huis en maken ook dankbaar gebruik van externe deskundigheid.

Adwords adverteren is een eerlijke manier van adverteren

Google-zoekadvertenties zijn een uitstekende manier om uw services en producten direct aan potentiële klanten te laten zien. Ze zijn er immers zelf al actief naar op zoek!

Het is een eerlijke manier van adverteren. U betaalt namelijk per klik. Dat betekent dat als de advertenties geen klikken genereren, u als adverteerder niets betaalt. Toch krijgt u tegelijkertijd gratis exposure.

Adverteerders hebben de advertentie-uitgaven volledig in handen, zelfs op dagelijkse basis.

Maar niet alleen daarom is het een eerlijke manier. Het mooiste van Google-zoekadvertenties is dat kleinere adverteerders kunnen concurreren met de grotere adverteerders.  Het gaat immers niet alleen om hoeveel geld u bereid bent te investeren.

Hoe werkt Adwords adverteren?

Het bieden gaat op basis van zoektermen en/of zoekwoorden. Naast de hoogte van het bod, kijkt Google ook naar de kwaliteit van een advertentie. Je kunt dus kosten besparen door je advertenties zo goed mogelijk te laten opstellen zodat deze de juiste zoektermen bevat die corresponderen met de content van je landingspage.

Giling Media legt de zoekwoorden vast die uw doelgroep gebruikt (zoekwoorden analyse). Zo kan bij zoekwoorden waar uw website niet op een organische manier gevonden wordt, uw advertentie toch in de zoekresultaten verschijnen. Wij optimaliseren de AdWords campagne continu met maximaal rendement als doelstelling.

Wilt u je ook starten met SEA? Neem dan contact met ons op! U ontvangt een maandelijkse rapportage over onder andere het bereik van uw advertenties, het aantal bezoekers op uw website via de advertenties en de kosten per conversie.

Wij gaan ons inspannen om uw website of webshop een extra boost te geven!

SEA Google Ads

Welkom bij Giling Media

Uw bezoekersaantallen per dag vergroten? Iedereen wil graag goed gevonden worden in zoekmachines zoals Google door SEA met Google Ads.

Wat is SEA?

(SEA) Search Engine advertising oftwel Zoekmachine-adverteren. Adwords adverteren is het inkopen van advertentieruimte boven en onder de natuurlijke zoekresultaten door in een veiling te bieden op zoektermen (keywords, zoekwoorden of trefwoorden) waarbij wordt afgerekend per klik (een afgeleverde bezoeker). Google Ads.

Waarom Google?

Over de hele wereld gebruiken mensen verschillende zoekmachines voor zoekopdrachten. In Nederland worden zoekmachines zoals Bing, Yahoo, Zoeken.nl en Vinden.nl gebruikt. Google is in ons land echter de absolute marktleider, met een marktaandeel van 95%.

Ons aanbod:

  • Opzetten van uw campagne met duidelijke afspraken.
  • Dagelijkse bijsturing (monitoring).
  • Zelf volledige toegang tot uw Google Ads dashboard.
  • Maandelijke reportage per e-mail.
  • Elke 2 maanden een evaluatiegesprek in restaurant Vooges te Haarlem.

Hoe werkt Adwords adverteren?

Het bieden gaat op basis van zoektermen en/of zoekwoorden. Naast de hoogte van het bod, kijkt Google ook naar de kwaliteit van een advertentie. Je kunt dus kosten besparen door je advertenties zo goed mogelijk te laten opstellen zodat deze de juiste zoektermen bevat die corresponderen met de content van je landingspage.

Giling Media legt de zoekwoorden vast die uw doelgroep gebruikt (zoekwoorden analyse). Zo kan bij zoekwoorden waar uw website niet op een organische manier gevonden wordt, uw advertentie toch in de zoekresultaten verschijnen. Wij optimaliseren de AdWords campagne continu met maximaal rendement als doelstelling.

Wilt u je ook starten met SEA? Neem dan contact met ons op! U ontvangt een maandelijkse rapportage over onder andere het bereik van uw advertenties, het aantal bezoekers op uw website via de advertenties en de kosten per conversie.

Wij gaan ons inspannen om uw website of webshop een extra boost te geven!

Google Ads laten opzetten

Starten met Google Ads, Adwords adverteren, betekent uw account opzetten, uw campagne(s), uw advertentiegroepen en natuurlijk uw advertenties. Dat is veel werk om zelf te doen als u nog te weinig kennis bezit. U kunt ook pijnlijke fouten maken (hoge kosten) zonder dat u het door hebt. Wij hebben deze kennis wel in huis en maken ook dankbaar gebruik van externe deskundigheid.

Adwords adverteren is een eerlijke manier van adverteren

Google-zoekadvertenties zijn een uitstekende manier om uw services en producten direct aan potentiële klanten te laten zien. Ze zijn er immers zelf al actief naar op zoek!

Het is een eerlijke manier van adverteren. U betaalt namelijk per klik. Dat betekent dat als de advertenties geen klikken genereren, u als adverteerder niets betaalt. Toch krijgt u tegelijkertijd gratis exposure.

Adverteerders hebben de advertentie-uitgaven volledig in handen, zelfs op dagelijkse basis.

Maar niet alleen daarom is het een eerlijke manier. Het mooiste van Google-zoekadvertenties is dat kleinere adverteerders kunnen concurreren met de grotere adverteerders.  Het gaat immers niet alleen om hoeveel geld u bereid bent te investeren.

Het gaat niet alleen om hoeveel u biedt

De manier waarop Google bepaalt welke advertenties de beste plaatsen krijgen, is gebaseerd op verschillende factoren. De prijs per klik is daar slechts een van.

De advertentiepositie wordt bepaald door de maximale prijs per klik die de adverteerder wil besteden en de kwaliteitsscore te vermenigvuldigen.

De kwaliteitsscore wordt door Google berekend op basis van:

  • de zoekwoordrelevantie
  • de kwaliteit van de advertenties
  • de kwaliteit van de bestemmingspagina
  • de historische CTR (Click Through Rate).

Reken voorbeeld:

Hoe het maximum bod (max. CPC) bepalen?

Ideaal Max. CPC (lead gen) = CPA-doel x gemiddelde conversieratio x 1,2

Voorbeeld:

Ideaal Max. CPC (lead gen) = € 20  x 0,01 x 1,2 = € 0,24

Extra voordeel van Google-zoekadvertenties.

Google Analytics onthult niet alle organische zoekwoorden. Zo weet u niet welke zoekwoorden goed presteren en welke zoekwoorden de meeste conversies genereren.

Als u daarentegen naar het Search Console-rapport kijkt dan heeft u geen conversiegegevens.

Als u investeert in Google Ads, krijgt u waardevolle gegevens. U krijgt te zien welke zoekwoorden goed worden geconverteerd. Zo krijgt u een idee hoe u de (SEO) -targeting van de website kunt optimaliseren. Eveneens ziet u hoe u de belangrijkste zoekwoorden voor uw bedrijf kunt rangschikken.

Scroll naar top